Organizace dne ve třídě

Příchod dětí od 6:30 hod. do 8:00

Dle potřeb rodičů, pozdější příchody předem hlásit. Rodiče jsou povinni dovést dítě do třídy a osobně předat učitelce. Při nástupu dítěte do mateřské školy je uplatňován individuálně přizpůsobený adaptační režim.

8:30 hod. – 9:00 hod.

Hygiena, svačina

9:00 hod. – 9:20 hod

Didakticky cílené a spontánní činnosti zaměřené na plnění úkolů z tematických celků

9:20 hod. – 11:20 hod.

Pobyt venku

11:20 hod. – 12:00 hod.

Hygiena, příprava na oběd, oběd

12:00 hod. – 14:00 hod.

Hygiena, příprava na odpočinek, odpočinek nebo spánek, vychází z individuálních potřeb dětí; po obědě cca 30 min. odpo­čívají všechny děti při čtení pohádky; poté děti s nižší potřebou spánku mohou využít nabídku klidových činností, při kterých neruší spánek ostatních dětí. 

14:00 hod. – 16:30 hod.

Vstávání dětí, hygiena, průběžná svačina, spontánní hry dětí, tvoření, pokračování v započatých vzdě­lávacích činnostech z průběhu dne, pobyt venku, odchod dětí domů.


Spontánní hry

Probíhají po celý den, od ranního příchodu dětí do pobytu venku a po odpoledním spánku. Prolínají se s činnostmi řízenými učitelkami ve vyvá­ženém poměru, se zřetelem na individuální potřeby dětí.

Didakticky cílené činnosti (činnosti řízené pedagogem)

Probíhají v průběhu celého dne formou in­dividuální, skupinové či kolektivní práce učitelek s dětmi, vycházejí z potřeb a zájmů dětí.

Logopedické chvilky

Skupinové zařazujeme pravidelně v dopoledním čase, individuální dle potřeb dětí.

Pohybové aktivity

Každodenní cvičení (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační, zdravotní) a pohybové ak­tivity, průběžné pohybové chvilky a hudebně pohybové činnosti, 1x týdně didakticky cílené pohybové činnosti, denně dostatečné zařazování pohybu při spontánních hrách a pobytu venku.

Minimálně 2 hodiny denně (dle počasí) – pobyt na školní zahradě, na hřišti, vycházky. V letních měsících se činnosti přesouvají co nejvíce ven. Pobyt venku se neuskutečňuje při mrazu, při silném větru, dešti a inverzích.