Organizace dne ve třídě

JAK PROBÍHÁ DEN VE ŠKOLCE

Den v MŠ je postaven na flexibilním denním režimu s pravidelnými bloky jídla, spánku a pobytu venku. Děti se střídají ve spontánních hrách, řízených aktivitách a úéči o sebe , jako je hygiena, stolování, oblékání. Program zahrnuje pohybové aktivity, čtení a soc. interakci, přičemž je přizpůsoben věku dětí, vzdělávání je rozděleno do bloků.

Příchod dětí a volná hra 6:30 - 8:00

Dle potřeb rodičů, pozdější příchody předem hlásit. Rodiče jsou povinni dovést dítě do třídy a osobně předat učitelce. Při nástupu dítěte do mateřské školy je uplatňován individuálně přizpůsobený adaptační režim.

Úklid hraček 8:00 - 8:15

Ranní kruh 8:15 - 8:30

Děti se scházejí v kruhu, kde se sdílejí zážitky a plánují se činnosti

Hygiena, svačina 8:30 - 8:45

Řízená činnost 8:45 - 9:15

Hygiena, zeleninový/ ovocný talířek, pitný režim po celou dobu pobytu

Pobyt venku 9:30 - 11:15

Hygiena, oběd 11:20 - 12:00

Hygiena, odpočinek 12:00 - 14:00

Hygiena, svačina 14:00 - 14:30

Volná hra, spontánní činnosti 14:30 - 16:30

 

 

8:00 školka se zamyká

11:45 - 12:00 vyzvedávání dětí po obědě

14:30 - 16:30 vyzvedávání dětí odpoledne

po dohodě s učitelkou lze čas změnit - návštěva lékaře,...


Spontánní hry

Probíhají po celý den, od ranního příchodu dětí do pobytu venku a po odpoledním spánku. Prolínají se s činnostmi řízenými učitelkami ve vyvá­ženém poměru, se zřetelem na individuální potřeby dětí.

Didakticky cílené činnosti (činnosti řízené pedagogem)

Probíhají v průběhu celého dne formou in­dividuální, skupinové či kolektivní práce učitelek s dětmi, vycházejí z potřeb a zájmů dětí.

Logopedické chvilky

Skupinové zařazujeme pravidelně v dopoledním čase, individuální dle potřeb dětí.

Pohybové aktivity

Každodenní cvičení (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační, zdravotní) a pohybové ak­tivity, průběžné pohybové chvilky a hudebně pohybové činnosti, 1x týdně didakticky cílené pohybové činnosti, denně dostatečné zařazování pohybu při spontánních hrách a pobytu venku.

Minimálně 2 hodiny denně (dle počasí) – pobyt na školní zahradě, na hřišti, vycházky. V letních měsících se činnosti přesouvají co nejvíce ven. Pobyt venku se neuskutečňuje při mrazu, při silném větru, dešti a inverzích.